fbpx

Hello, numele meu este Stefan sunt analist la Virtono si am revenit cu o alta lectie fundamentala pentru succesul unei afaceri online. Pe langa servicii premium de web hosting Virtono vrea sa ofere lectii esentiale care sa ajute orice antreprenor in drumul spre succes.

Daca faci parte din grupul mai sus mentionat sunt convins ca stii faptul ca SEO sau Search Engine Optimization este fundamental pentru succesul tau online.

Deci, ce face mai exact? In general oamenii au tendinta sa navigheze pe internet destul de des.

De fapt, peste 60% din populatia lumii are acum acces la internet

Si pe deasupra, 53% din traficul B2B si B2C provine din cautari organice.

Ceea ce iseamna ca mai mult de jumatate din traficul de pe site-ul tau ar putea veni de pe motoare de cautare precum favoritul nostru Google, acum o sa te intreb ceva…

Trebuie sa iti optimizezi site-ul pentru motoarele de cautare?

Daca raspunsul este da, putem trece mai departe si poti invata cum sa fi in topul cautarilor pentru orice nisa!

Daca raspunsul este nu, imi pare rau dar acest articol nu este exact pentru tine… dar, avem multe alte articole interesante care te pot ajuta sa inveti despre o groaza de lucruri, apasa aici si vezi ce iti place.

Aproximativ doar 30% dintre business ownerii din SUA au o strategie SEO, majoritatea considera ca SEO este mult prea time-consuming si spun ca nu au vazut rezultate in timp util.

Dar tine minte ca nu majoritate au succes.

Hai sa iti zic un secret, SEO nu este atat de complicat precum pare, tot ce trebuie sa faci este sa intelegi bazele si sa respecti niste reguli de “best practice”, daca reusesti sa faci asta esti pe drumul spre succes.

Daca esti gata de munca, am pregatit pentru tine un ghid care sa te ajute sa incepi. Vom acoperi bazele SEO, asa ca fi atent si fi pregatit sa inveti!

Definitia SEO

Search Engine Optimization este practica prin care iti optimizezi paginile web in scopul cresterii vizibilitatii organice in randul rezultatelor de pe motoarele de cautare (SERP)

Hai sa ne gandim asa, cu reclama platita Google iti pune website-ul in partea de sus a paginii, cu un mic buton [AD] langa pentru a semnaliza faptul ca acea pagina este promovata.

Stim cu totii ca in general oamenii nu dau clic pe reclame, acestia prefera sa dea scroll pana la primul link organic, astfel transformand promovarea platita intr-o pierdere de bani.

Cu SEO iti optimizezi site-ul astfel incat sa apara organic in partea de sus a paginii, practic rezultand in cresterea traficului pe site si implicit cresterea conversilor de pe acesta.

De ce? Pentru ca oameni au tendinta mai mare sa cumpere ceva ce au cautat ei decat ceva ce este promovat. #pshycology

Importanta SEO

SEO aduce mai mult traffic

Trafic organic ca sa fim specifici, si acesta este cel mai bun trafic pentru site-ul tau deoarece nu trebuie sa platesti niciun ban pentru a avea vizitatori.

Uite niste date:

75% dintre persoanele care cauta pe internet apasa doar pe rezultatele de pe prima pagina, si chiar si pe prima pagina exista puncte de interes, cu cat esti mai sus in pagina cu atat mai mult trafic primesti.

Primul rezultat are o rate de click (CTR) de 28.5%, aceasta rata scade semnificativ pe masura ce coboram in jos.

Daca nu esti cat mai sus in pagina, o sa ai parte de trafic scazut, putine prospecte, un numar scazut de vanzari si drept rezultat mai putin profit.

Traficul rezultat din SEO este consistent

Cand ai reclame platite traficul tau are tendinta sa fluctueze destul de mult, factori precum costul per click, licitatiile etc. afecteaza fluxul acestuia. Dar cand ai un ranking bun pe SERP traficul tau creste constant.

Ai idee cate cautari se fac pe Google zilnic? 5.6 miliarde de cautari. Oamenii cauta constant lucruri, deci desi poate parea dificil la inceput SEO isi merita efortul.

SEO imbunatateste experienta utilizatorului

Am auzit ca la inceputuri SEO era simplu, puneai cat mai multe cuvinte cheie in pagina si prin magie continutul tau aparea in primele rezultate de cautare. Gandeste-te putin cat de enervant era sa citesti un articol in care un cuvant cheie se repeta in fiecare propozitie…

“SEO este o unealta ideala pentru website-ul tau deoarce SEO iti ajuta website-ul sa ajunga printre primele rezultate de cautare, fara SEO blogul tau nu ar avea parte de mult trafic, asa ca invata SEO si dezvolta-ti afacerea. SEO este cheia succesului.”

Nu e tocmai cea mai placuta experienta, nu? Din fericire si dupa multe update-uri, clasamentul rezultatelor actuale nu se bazeaza doar pe cuvintele cheie.

O experienta buna a utilizatorului este sinonima cu bune practici in domeniul SEO. In 2021 Google a introdus update-ul “Page Experience”, acest update indeamna website-urile sa imbunatateasca constant experienta utilizatorilor lor pentru a pastra o rata de engagement cat mai crescuta. Practic, ceea ce incerc sa spun este faptul ca nu o sa fi printre primele rezultate daca nu oferi o experienta placuta utilizatorului.

SEO = Randament crescut

La inceputul articolului vorbeam despre psihologia clientului, si e adevarat, oameni tind sa cumpere mai mult cand ajung la o concluzie singuri.

SEO este definitia perfecta a acestui concept, poti face marketing catre un grup de persoane si sa obtii aproximativ 5% randament. Dar cand acelasi grup de persoane cauta organic acelasi lucru vei vedea un randament de 10% sau mai mult.

Cu ajutorul SEO:

  • Valoare unei vizite poate creste cu pana la 429%;
  • Costul de achizitie per client scade cu pana la 87%;
  • Randamentul in marketing poate fi multiplicat cu pana la la 12.2 (pentru fiecare euro cheltuit primesti valoarea la aproximativ 12 euro)

Sursa: Terakeet.

Ce poti sa vrei mai mult?

Cum functioneaza mai exact motoarele de cautare?

Este important sa intelegi cum functioneaza motoarele de cautare daca vrei sa intelegi bazele SEO deoarece intelegand toate aspectele o sa poti sa determini exact ce parte a website-ului tau trebuie optimizata.

Incepem cu Google ca si exemplu, inainte ca Google sa iti arate site-ul catre utilizatorii lui acesta are 3 pasi importanti de completat: Crawling, Indexare si Clasare.

Crawling

Google trimite o armata de roboti (cunoscuti drept crawleri) sa urmareasca hyperlink-urile de pe internet si sa descopere continut nou. Acestia aduna informatiile despre toate paginile pe care le gasesc si urmaresc link-urile de pe acele pagini pentru a gasi noi pagini. Dupa tot acest proces raporteeaza totul inapoi la Google.

Imagineaza-ti o colonie de furnici, Google fiind regina.

Indexare

Daca acesti roboti gasesc continut unic, il aduc in baza lor de date a.k.a “indexul de cautare”.

Clasare

Odata ce totul este aranjat si colectat procesul de clasare incepe. Pentru fiecare cautare Google trebuie sa organizeze rezultatele de la cel mai relevant pana la cel mai putin relevant pentru acea cautare.

Practic, daca vrei sa apari pe prima pagina trebuie sa oferi raspunsuri relevante la ceea ce cauta oamenii pe Google.

Multa munca pentru niste roboti asa mici…

Cum iti pui site-ul pe Google?

Ai atatea lucruri pe care le poti face pentru a creste rank-ul site-ului dar daca Google nu stie ca existi… munca ta este in zadar.

Google te va indexa automat, dar poate sa dureze ceva timp… zile sau chiar saptamani.

Daca vrei sa grabesti acest proces poti sa trimiti manual site-ul catre Google, poti chiar sa ceri indexarea pe pagini individuale.

Sunt 2 pasi importanti in acest proces:

Primul pas este sa gasesti harta XML a website-ului, adica un fisier care listeaza toate paginile importante ale website-ului tau. Google se va folosi de acest fisier pentru a indexa acele pagini, de obicei poti gasi acest fisier cautand:

numesite.com/sitemap.xml

numesite.com/sitemap_index.xml

Al doilea pas este sa trimiti acel fisier catre Google Search Console, aceasta consola este o unealta SEO creata de Google pentru a te ajuta sa masori indicii relevanti pentru website-ului tau.

Prima lectie SEO: contentul este cel mai important

Trebuie sa creezi content de calitate pe care oamenii sa isi doreasca sa il citeasca daca vrei sa ajungi pe prima pagina, asta este adevaratul secret.

Google are tendinta sa ia in considerare multi factori cand vine vorba de clasarea site-urilor, dar sincer vorbind, poti sa ai cea mai buna structura a site-ului si cea mai rapida viteza de incarcare daca oamenii nu gasesc ceea ce cauta totul este degeaba.

Daca reusesti sa oferi informatii utile oamenii vor avea tendinta sa ramana mai mult pe site, vei avea parte de oameni care se intorc pe site-ul tai si chiar si persoane care sunt dispuse sa cumpere de la tine. Toate aceste semne vor arata ca oamenii considera ca site-ul tau este unul util iar in schimb Google il va face mai vizibil.

Cum sa creezi mai mult continut?

Raspunsul este mai simplu decat te astepti, creaza un blog.

Pe langa faptul ca este o metoda buna de a crea continut este si o unealta SEO excelenta, e metoda perfecta prin care sa iti arati expertiza intr-un domeniu.

Secret: cu cat ai mai mult continut despre un subiect cu atat Google va considera ca esti un expert in acel domeniu, lucru care este extrem de important cand vine vorba de eforturile tale SEO.

Scrie articole care sa ajute oamenii sa isi rezolve problemele!

De obicei oamenii au tendinta sa ignore articolele care par tentative fortate de marketing, deci as recomanda sa lasi deoparte review-urile scrise de tine despre cat de grozav este produsul tau, si in schimb sa te focusezi pe lucruri cu adevarat utile.

Spre exemplu, sa spunem ca vinzi unelte pentru gradina, in loc sa zici cat de grozav este furtunul tau, mai bine scrii despre cat de important este ca oamenii sa isi ude plantele vara si despre randamentul crescut de crestere a plantelor atunci cand sunt udate.

Ideea este sa ii ajuti pe oameni sa inteleaga ce trebuie sa faca si apoi sa le oferi posibilitatea de a face acel lucru.

Daca cauti mai multe idei de continut avem un articol cu peste 120 de idei perfecte pentru tine.

In esenta, incearca sa fi de ajutor!

Cercetarea cuvintelor cheie

Dupa ce te decizi pe subiectul pe care vrei sa il abordezi trebuie sa incepi sa cauti cuvintele cheie pentru acea nisa.

Practic, trebuie sa iti intelegi audienta, ce ar trebui sa caute ca sa iti gaseasca site-ul sau blogul? Dupa ce ai definit acesti parametri si ai gasit cuvintele cheie, trebuie sa verifici care dintre aceste cuvinte ofera cel mai mult randament si sa punctezi in mod constant acel subiect.

Sunt o multime de tool-uri care te pot ajuta in acest proces, unele sunt servicii platite iar altele sunt servicii gratuite. Google keyword planner e unul dintre cele mai populare.

O alta metoda de a aborda aceasta problema este prin research manual, cea mai buna optiune in cazul asta este sistemul de recomandari automate de la Google, de fiecare data cand scrii ceva si Google autocompleteaza searchbar-ul acelea sunt cele mai importante cuvinte cheie.

Pastram tema mentionata mai sus legata de gradina, asa ca scrie “gradinarit” pe Google si vezi care sunt cele mai cautate lucruri.

Uite un exemplu:

Componentele SEO

Sunt o multime de factori decizionali cand vine vorba de alegerea celor mai relevante pagini pentru un subiect, desi e bine sa intelegi bazele nu esti obligat sa le memorezi pe toate.

Am discutat despre content si cat de important este sa ai articole bune, dar mai sunt cativa factori despre care ar trebui sa stii.

SEO Tehnic

Aici vorbim despre munca back-end, lucruri pe care vizitatorii nu o sa le vada vreodata dar pe care motoarele de cautare le apreciaza enorm.

Aceste eforturi SEO tehnice includ:

  • Optimizarea structurii web;
  • Implementarea datelor structurate;
  • Viteza website-ului;
  • Structura URL;
  • Mobile-friendliness;
  • Securitatea website-ului (SSL & HTTPS)

On-Page SEO

Acestea sunt lucrurile asupra carora ai control direct pe site-ul tau.

  • Tag-urile din Titlu;
  • Anteturi;
  • Descrieri meta;
  • URL-uri;
  • Link-uri interne si externe.

Off-Page SEO

Aici discutam despre prezenta ta generala pe internet, gandeste-te oarecum ca la un fel de marketing prin recomandari. Aici ceea ce spun altii despre tine conteaza cu adevarat deci ai face bine sa intretii bine aceste legaturi.

Prezenta pe social media

Unde isi petrec oameni cel mai mult timp? Exact, pe social media, si fix acolo trebuie sa fi si tu daca vrei sa atragi cat mai mult trafic catre site-ul sau blogul tau.

Guest posting

E momentul sa iti arati skill-urile de networking, si nu ma refer la conexiunile la internet. Aici totul este despre cum poti convinge autori si site-uri web mai populare sa scrie continut pe blogul tau sau sa-ti puna continutul in al lor.

Aceasta este o metoda foarte buna de a creste relevanta brand-ului chiar daca Google nu este cu totul de acord cu backlink-urile din guest posting… dar cateodata e ok sa ignori regulile.

Link building

Daca tot discutam de link-uri, aici e vorba despre obtinerea cat mai multor backlink-uri de la alte site-uri. Astfel Google poate sa vada modul in care continutul tau se leaga de alte pagini.

Ultimele cuvinte

Sa fim realisti, SEO nu e negociabil, este obligatoriu daca vrei sa aduci mai mult trafic pe site-ul tau.

Este momentul sa inveti si sa aplici, crede-ma ca prin incercari si greseli o sa inveti cel mai mult despre acest subiect decat doar daca citesti.

Nu uita ca SEO dureaza dar eforturile sunt rasplatite inzecit.

Si nu in ultimul rand, o gazduire web premium iti va oferi un avantaj enorm fata de competitie cand vine vorba de SEO.

Protocoale imbunatatie de securitate;

Viteaza crescuta de incarcare;

Performanta de ultima generatie.

Toate aceste beneficii te scapa de toate problemele SEO tehnice, din punctul asta de vedere o sa fi asigurat pentru a avea un loc pe prima pagina, tot ce trebuie tu sa faci este sa incepi cu dreptul sa ai content de calitate si sa cumperi un web hosting de la Virtono.

Categorii: Noutati

1 comentariu

8 Idei De Afaceri Online | 2022 | VIRTONO · 29 septembrie 2022 la 08:39

[…] Pro tip: Poți să înveți bazele SEO aici. […]

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.